Sri Lanka - Oversigt

I forbindelse med Jul/Nytår 1982/83 var vi 16 dage i Sri Lanka, og det var en fantastisk oplevelse. Mens vi var der, arrangerede vi en 3 dags rundtur med 2 lokale som guide og de viste os mange spændende steder.

Her vælges hvilke dag du vil se.

Her er en kort beskrivelse af vores tur i tekst og billeder. Hvis du er interesseret i en mere deltajeret beskrivelse, så klik på vores dagbog.

Dagbog fra Sri Lanka

Turens samlede pris

Her er hvad vi så dag 1 - 7:

Junglen bag Hikkaduwa, besøg i bageri samt stensliberi i lille landsby, vi så flyvende hunde, vi snorklede og så de mange flotte fisk i havet. På vores 3-dags tur så vi: Colombo, Dyreparken for forældreløse elefanter i Pinnawala, nen gamle hovedstad Kandy, Tandens tempel i Kandy, Botanisk have Kandy, Hindu templer, Kryderihave i Matale, Dambulla, Sigiriya klippen, det hellige Bo-træ i Anuradhapura, som siges at være 2200 år gammelt, Ruvanyelisiya Dagoba Sri Lankas største Dagobaen i Anuradhapura og meget andet.

Vi tog fra vores hjem i Elstrup på Als tidligt om morgenen fredag d. 17-12. Derefter med bus til Sønderborg, Tog til Fredericia, togskifte og videre med tog til København og endelig med lufthavnsbus til Kastrup. Vi lettede med Jumbo Jet'en kl. 17.10.

Efter ca. 14 timers flyvning landede vi i Colombo lørdag d. 18-12 kl. 12.45 lokal tid.

Her er billeder fra de første par dage.

Info om flyvende hunde:

Flyvende hunde er en flagermusart, som kan blive 40 cm lange med et vingefang på 1,5 m og en vægt på 1,5 kg.

Vi tog fra den 22-12 på en 3 dags rundtur på Sri Lanka. Vi fandt selv nogle lokale, som kørte os rundt på de mest spændende steder. Foruden de mange spændende steder, som de fleste andre turister ser, blev vi også inviteret ind til guidernes familie og det var meget spændende.
Her er ruten på vores 3-dags tur: Hikkaduwa - Bentota - Colombo - Kegalle - Kandy - Matale - Dambulla - Sigiriya - Anuradhapura - Puttalam - Chilaw - Colombo - Hikkaduwa.

Her er et kort som viser vores 3-dags tur.

Her er nogle billeder fra turen.

I Pinnawala ved Kegalla er der en dyrepark, som tager sig af forælderløse elefanter. De sidste 4 billeder ovenfor, er fra dette sted.

Klik for info om Elefantbørnehjemmet i Pinnawala.